vitamin

Bağışıklık Sisteminizi Güçlendirmeye Yardımcı Olacak Besinler

Mevsim geçişleri, hayatın olağan stresi ya da uykusuzluk gibi birtakım problemler veya vücudumuza giren virüs ve bakteri gibi zararlı etkenler bazı hastalıkları da beraberinde getiriyor. Bu durumlarla karşı...

1088

Mevsim geçişleri, hayatın olağan stresi ya da uykusuzluk gibi birtakım problemler veya vücudumuza giren virüs ve bakteri gibi zararlı etkenler bazı hastalıkları da beraberinde getiriyor. Bu durumlarla karşı karşıya kaldığımız anlarda sağlığımızı korumak için vücudumuzun bağışıklık sistemi devreye girer ve bu etkenlerle savaşır.

Güçlü bir bağışıklık sisteminin hastalıklardan korunma noktasında çok önemli bir yere sahip olduğunu söylemek mümkün. Çünkü kuvvetli bir bağışıklık sistemine sahip kişiler, çoğu hastalığı hızlıca atlatırken; bağışıklık sistemi zayıf olanlar hastalık sürecini çok daha ağır ve sancılı bir şekilde tamamlıyor.

Doğanın bize sunduğu hepsi birbirinden faydalı besinler ile yaşam konforumuzu önemli ölçüde belirleyen bağışıklık sistemini güçlendirmek de mümkün. İşte bağışıklık sistemini daha kuvvetli hale getirecek şifa kaynağı besinler!

Bal Kabağı

Kış ayının en renkli meyvelerinden biri olan bal kabağı genellikle tatlısı ile bilinse de birbirinden sağlıklı ve lezzetli tariflerle bal kabağının şifalı yanlarından da faydalanmak mümkün. Balkabağı, içerdiği antioksidan sayesinde vücudumuzu mikroplardan korur ve bağışıklık sistemindeki radikalleri yok eder. Soğuk kış günlerinde bal kabağı ile leziz çorbalar yapabilir ya da salatalar hazırlayabilirsiniz.

Zerdeçal

zerdeçal

Tropikal iklimlerde yetişen zerdeçal ya da bir diğer ismiyle kurkumin zaten asırlardır Hint ve Çin tıbbında hem ağrı kesici olarak hem de iltihap tedavisi için kullanılıyordu. Hatta tıp bilimi ilerledikçe doktorlar, zerdeçalın kanser hücrelerini öldürebilme özelliğini ve zararlı kimyasalları yok etmedeki başarılarını da gözlemleme fırsatı yakaladılar. Antioksidan özelliği sayesinde uzun vadede bağışıklık sistemini güçlendiren zerdeçal, kış aylarında soğuk algınlığı ve grip gibi rahatsızlıklara karşı vücudu korur. Ek olarak zerdeçal tüketildiğinde vücutta ürettiği 10 kalorilik enerji ile halsizlikleri de önlemeye yardımcı olur.

Sarımsak

Bağışıklık sistemini güçlendirdiği bilinen en önemli besinlerden biri de sarımsak. Antibakteriyel etkisi ile grip ve soğuk algınlığını önlemedeki başarılarından dolayı yıllardır yaygın olarak kullanılmaktadır. Bilim insanları sarımsağın içerdiği antioksidandan maksimum verim alabilmek için kavurmak yine bütün olarak pişirmek gerektiğini savunur.

Yoğurt

Türk mutfağının olmazsa olmazlarından biri olan yoğurdun sağlığımıza ne kadar faydalı olduğunu bilmeyen yoktur. Bebeklik döneminden itibaren tüketilmesi gereken bu besin, içinde ‘’probiyotik’’ adı verilen mikroorganizmalar bulundurur. Bu sayede sindirim sistemini zararlı organizmalardan korurken vücut direncini de artırır. Ayrıca bağışıklık sistemini güçlendirmek adına tüketilen yoğurt eğer ev yapımı ise tadından yenmez!

Brokoli

Brokoli, kanser riskini azaltma, sindirimi düzenleme ve kemik sağlığını koruma özelliklerinin yanı sıra bağışıklık sistemini de güçlendiren bir besin kaynağı. K ve C vitaminleri açısından da oldukça zengin bir besin olan brokoli, bu sayede vücudu çoğu hastalıktan korur ve vücutta meydana gelebilecek iltihaplanmaları önler. İçerisinde bulundurduğu azımsanmayacak miktardaki demir, potasyum, fosfor gibi mineralleri kaybetmemek için brokoliyi haşlama sürenizi maksimum beş dakika ile sınırlandırmalısınız.

Yulaf

yulaf

Sağlıklı yaşam tarzının popüler hale gelmesiyle adını son yıllarda daha sık duyduğumuz besinlerden biri olan yulaf; tok tutmasıyla, enerji vermesiyle ve metabolizmayı düzenlemesiyle çoğu insanın tercihi haline geldi. Bunun yanı sıra yulaf, antioksidan bakımından son derece zengin bir kaynak olması nedeniyle bağışıklık sistemini de destekliyor. Bu yüzden hastalıklardan korunmak için yulafı kahvaltılarda ya da ara öğünlerde tüketmemiz önem arz ediyor.

Balık

Bağışıklık sistemini destekleyen ve her daim güçlü kalmasına yardımcı olan besinlerden bir diğeri de balık. Vücut direncimizi arttırmada önemli rol oynayan A, E ve K vitaminlerini yüksek miktarda bulunduran balık aynı zamanda içerdiği Omega 3 yağ asitleri hastalıkları iyileştirmede ve iltihapları onarmada başarılıdır. Omega 3 yağ asidi bakımından en zengin balık çeşitleri ise lezzetli mi lezzetli olan ton balığı, sardalya, somon ve uskumru balıklarıdır.

 

In this article