Bir Marka Hikayesi: Victoria Bizden Ne Gizliyor?

Her yılbaşında kadın ya da erkek herkesin televizyonun ekranına yapışmasına neden olan, defilelerindeki şovlarla tüm dünyada oldukça ses getiren ve ağırlıklı olarak kadın iç çamaşırı, pijama, mayo, parfüm,...

7090

Her yılbaşında kadın ya da erkek herkesin televizyonun ekranına yapışmasına neden olan, defilelerindeki şovlarla tüm dünyada oldukça ses getiren ve ağırlıklı olarak kadın iç çamaşırı, pijama, mayo, parfüm, şampuan ve güzellik ürünleri üreten Victoria’s Secret adlı markayı duymayanınız, görmeyeniniz yoktur kuşkusuz. Peki Türkçe’si “Victoria’nın sırrı” olan bu markanın nasıl kurulduğunu ve bugünlere nasıl geldiğini hiç merak ettiniz mi? Gelin, tüm dünyada bilinen bu ilginç markanın hikayesine birlikte bir göz atalım.

Victoria Secret’ın Kuruluşu

Victoria’s Secret 1977 yılında, San Francisco, Kaliforniya’da Roy Raymond ve karısı Gaye tarafından kurulmuş. Markanın kuruluşundan 8 yıl önce Roy Raymond iç çamaşırları satan bir mağazaya gider ve eşine gecelik almaya çalışırken çok utanır. Yıllar sonra vereceği bir röportajda bu olaydan bahsederken de şunları söyler: “Eşim için gecelik almak için gittiğim mağazada havlu bornozlar ve oldukça çirkin çiçekli naylon geceliklerle karşılaştım ve tezgahtarın gelişimden hiç memnun olmadığını hala dün gibi hatırlarım.”
1970 ve 1980 yılları arasında, Amerika’daki çoğu kadın iç giyim ihtiyaçlarını yalnızca üç mağazadan oldukça demode ve sıradan parçaları alarak karşılarmış. Daha şık ve alımlı iç çamaşırlarını ise balayı gibi “daha özel” günler için saklıyorlarmış.
Hal böyle olunca, karısına doğru düzgün seksi bir iç çamaşırı bile alamayan Roy Raymond durumdan oldukça rahatsız olmuş ve tam 8 yıl boyunca iç çamaşırları hakkında araştırma yapmaya başlar. Böylece, 40 bin dolar ebeveynlerinden ve 40 bin dolar da bankadan alarak, erkeklerin iç çamaşırı alırken utanmayacakları ve kendilerini rahat hissedecekleri Victoria’s Secret’ı Palo Alto, Kaliforniya’da açıverir.
Marka isminin nereden geldiği de oldukça ilginç: Raymond, “Victoria” ismini Victoria dönemine atıfta bulunmak için ve “secret” kısmını da giysilerin altında saklı olanları vurgulamak için seçmiş.

Limited Stores’a Satılışı ve Geleneksel Victoria’s Secret Defileleri

5 yılda ününe ün katan ve yeni mağazalarıyla büyüdükçe büyüyen Victoria’s Secret oldukça kar getiren bir marka olunca, Leslie Wexner adlı iş adamı Raymond’a reddedemeyeceği bir teklifle gider ve marka Limited Stores Inc’e tam 1 milyon dolara satılır.
Hemen arkasından Victoria’s Secret, günümüze kadar uzanan ününe sebep olan bir revizyondan geçirilir ve yalnızca erkek müşterilere iç çamaşırı satmak fikrinden vazgeçip kadın müşterilere odaklanmaya başlarlar.
Her geçen yıl daha az moda ve daha çok şov odaklı yapıldığı şeklinde eleştirilen geleneksel Victoria’s Secret defileleri ise 1990’ların başlarında süpermodelleri reklamlarında kullandıklarında aldıkları olumlu tepkiler üzerine 1995’te Amerikan televizyonlarında prime time’da yayınlanarak başlamış ve 2000’lerde de hala gelenek olarak devam etmekte. 1999’da 30 saniyelik Super Bowl reklamları ile bir saatte bir milyon web site ziyareti alan bu markanın yöneticileri, gerçekten de nasıl reklam yapılacağını ve markayı nasıl daha da ünlendireceğini çok iyi biliyor olmalı.
1995’teki ilk defileye harcanan bütçe 120 bin dolar iken 2011 yılındaki defileye harcanan bütçe ise tam 12 milyon dolarmış. Yalnızca reklam için yaptıkları bir defileye bu kadar harcıyorlarsa, dünya çapında tanınan bu markanın yılda ne kadar kazandığını bir de siz düşününün.

In this article